Start 15/10 2010

Denna bloggen kommer främst röra min träning. Anledningen till att jag skriver är att jag själv lättare ska kunna hålla koll på träningen, och få feedback av er som läser.

Bakgrund: Jag har tränat på gym regelbundet sedan slutet på augusti 2009. Jag har på denna tiden ökat i vikt från ungefär 67 kg till runt 80 kg. Min styrka har blivit betydligt bättre under denna tiden och jag känner mig fräschare i kroppen. Jag kommer nästa vecka börja med ett nytt träningsschema som jag hoppas kommer ge mig en extra skjuts i min träningsutveckling.

Dagsform:
Längd: 183 cm
Vikt: 78.4 kg
Midjemått: 89 cm

Ett delmål i min träning är att få "synligare" alltså mer definierade muskler, och detta ska ske genom reducering av kroppsfettet. Jag ligger idag på ungefär 19% kroppsfett, vilket ska ner till, förhoppningsvis 12%. Något tidsmål är inte satt, utan det får ta den tid det tar.

Jag har under senaste året inte varit speciellt noga med vad jag har ätit, utan har ätit ofta, och mycket, vilket med största sannolikhet är anledningen till att jag ligger runt 19% i kroppsfett.

Jag tar lite olika kosttillskott och kommer i senare inlägg redogöra för dessa.

Återkommer med bilder på fram och baksida i dagsform.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0