Sista passet innan tävlingen

Idag körde igenom en sista runda bicepscurl, chins och dips innan tävlingen. Allt kändes okej, men det finns vissa saker jag måste tänka på fortfarande. Det skulle vara jobbigt att höra att man får massa reps bortdömda.

Dips

Kändes bra och jag tänkte hela tiden på djupet och det markerade stoppet i toppläget.

Chins
Första repetitionen på filmen är inte godkänd, men annars kändes det bra.

Bicepscurl
Kändes förvånandsvärt bra. Här har jag dock några tekniska delar att jobba med för att inte riskera att bli bortdömd.


Kommentarer
Postat av: NitRolution

Du har en förmåga att träna på Friskis när jag inte är i Kalmar! Dipsen och chinsen ser bra ut. Ser att du tränat på lite teknik för att spara kraft! Är det tillåtet med en sån sving i bicepscurlen när du utfört en reps? Kommer först kunna ser hut det gick i f5 tävlingen på tisdag nästa vecka! Men önskar lycka till!



2011-06-06 @ 22:58:50
Postat av: Henrik

Hehe, ja. Jag köpte faktiskt ett sommarkort där nu som räcker augusti ut. I curlen är det tillåtet att släppa ryggen på nervägen, så länge rumpa, rygg och huvudet är mot stången när man drar. Ser att det inte riktigt var det på alla mina repetitioner, men det är lätt att fixa. Okej.. Hur går det själv med träningen?

2011-06-07 @ 08:02:00
Postat av: NitRolution

Blir minisemester nu, ska upp till Norrland imorgon, hemma i kalmar om en vecka! Nu när jag inte har tillgång till gym så blir det ut ock sprnga. Man måste bara älska lekplatser med klätterställningar (chins och pullups)! Sen blir det fokus på pullhöjande-träning i sommar! Ses på friskis i sommar!

2011-06-07 @ 11:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0