Årets sista pass

Jag råkade blanda ihop dagarna lite och det är imorgon jag åker till London/Liverpool. Inte idag som jag trodde. Dom som känner mig är nog inte förvånade.. Ingen träning sedan julafton men ikväll var det dags igen. Med resan i bakhuvudet så kände jag för att köra lite freestyle. Det gick helt okej och jag är nöjd. Julafton förresten, vi körde ben. Lugnt pass och jag gick mest runt och funderade på om det är normalt att träna på julafton. Troligtvis inte.

Kvällens pass 101229


Chins
5-4-4-4

Marklyft - alla utan bälte
1x5 100
1x3 110
1x1 120

Knäböj
3x5 100

Bänkpress
3x5 60 (4:1 fyra sekunder ner - en sekund upp)

Stående bicepscurl hantlar
3x5 15

Avslutade med några set pushdown och crunches på boll innan jag körde intervaller.


Jag har funderat väldigt mycket de senaste dagarna på vad jag vill med min träning nästa år. Det kommer upp en hel del intressanta idéer och jag kommer, när jag kommer hem nästa helg, sammanställa mina tankar i konkreta mål. Avslutningvis vill jag tacka dom som stöttat mig under året. Först och främst fitnessaim som är min stora inspirationskälla och rådgivare. Har fått många tips som gjort mig både starkare och smartare i min träning. Även min träningspolare ska ha ett stort tack. Fantastiskt att han orkar med mitt tjat och humör i de perioder träningen inte går som jag vill. Tror dock han är tacksam över att jag tvingat honom springa intervaller efter varannat pass även om han var extremt trött de första gångerna..

Det har onekligen hänt en del de senaste månaderna. När jag kom hem från utlandssemester i början på september vägde jag 82 kilo och var allmänt pluffsig runt magen och inte i form på något sätt vilket bilden till vänster skvallrar om. Jag fick tips om vad jag skulle göra för att ändra på detta och bilden till höger visar en ganska stor skillnad. Jag väger idag 76 kg och är dessutom betydligt starkare nu - än när jag vägde över 80 kg. Känner mig i mycket bättre form även om jag vet att jag har väldigt långt kvar till mina mål. Nu är jag väldigt taggad att ta mig an 2011 med 52 veckor fylld av träning och bra kost. Speciellt när jag ser vad som kan hända på bara tio veckor..

 

Till sist vill jag önska er som följer min träning ett riktigt gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Erik

Fin utveckling och framför allt inställning. Fortsätt så nästa år så kommer det bli hur bra som helst.

2010-12-29 @ 22:40:01
URL: http://fitnessaim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0