Fredagens pass

Jag tränade i fredags och har haft fullt upp sedan dess och har helt enkelt inte hunnit skriva.
En nyhet på passet var "militärpressutmaningen" vilket betyder att man kör på halva sin kroppsvikt (i mitt fall 37,5 kg) och kör tre set med 60 sekunders vila mellan.

Alltså

Max@37,5 kg
60 sekunder vila
Max@37,5 kg
60 sekunder vila
Max@37,5 kg

Sedan räknar man ihop repsen.



I övrigt var det inte mycket speciellt med passet. 2x5@22,5 och 1x5@27,5 i axelpressen. Efter det var det dags för militärpressen. Jag körde 13-6-3 alltså totalt 22. En mycket bra övning för att hålla koll på att axelstyrkan och uthålligheten utvecklas åt rätt håll.

Hantellyft sida @ 8 kg. 3 set.

Pushdown - 1x5 32,5 - 1x5 35 - 1x7 30

Stående bicepscurl med stång - 1x2 45 - 1x5 40 - 1x5 35 - 1x2 40

Dips @ kroppsvikt - 21 st - 14 st - 10 st

Sittande hantelcurl - 2x3 17,5 - 1x5 15


Jag misstänker att det är något skumt med min återhämtning. Det var fyra dagar sedan jag körde ben men jag har fortfarande grym träningsvärk. Tidigare fick jag sällan träningsvärk, men nu är den väldigt påtaglig. Ska kolla runt lite vad man kan göra åt saken. För risken finns att det kommer påverka mina träningsresultat negativt när kroppen inte återhämtar sig som den ska.
Idag är det rygg och jag ska för första gången köra marklyft på 120 kg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0