Marklyft och chins

Rygg idag och det var dags att lyfta lite tyngre i marklyften. Jag var faktiskt ganska nervös innan, men det gick bra och det känns väldigt skönt. Tog åt mig av alla tips jag fått och körde utan skor idag (för att bli mer stabil och få en kortare lyftväg).

************************

Chins @ kroppsvikt

5-4-4

Marklyft
1x2 110
1x2 120
1x1 125
1x1 130 (!)

Hantelrodd
1x3 40
1x3 42,5 (!)
1x3 40

Stående rodd

2x5 50
1x8 50

Pulldown
1x5 65
1x5 70
1x2 75

************************

Två personbästa får ses som mer än godkänt. Skönt att äntligen kunna köra lite tyngre i marklyften. Sist jag testade på 120 fick jag inte upp stången en centimeter. Slänger upp en film på marklyften från idag.


Kommentarer
Postat av: Rolle

Tjena Henrik!



Tränar ju själv lite, och måste säga att din blogg är kul att följa! Gillade ditt ryggpass, dina övningsval liknar mina lite.



Du lär få feta resultat (Vilket du redan fått, det är ju inga småvikter direkt...) om du orkar hålla i den här ambitionsnivån.



Kör hårt!



MVH från Östersund

2010-12-14 @ 12:58:10
Postat av: Henrik

Hej,



Härligt att du gillar bloggen, hoppas den ger lite inspiration. Det har hänt en hel del sedan jag började träna och faktum är att jag inte skulle kunna leva utan träningen nu. Jag hoppas att jag fortsätter utvecklas i samma takt som jag gjort.



Hur går det med din träning? Kör du på regelbundet?



/ H

2010-12-14 @ 15:34:29
Postat av: Rolle

Min träning går bra, under våren blev det bara MMA så jag gick ned en del i massa och styrka.



Nu blir det en ganska hård satsning på styrketräningen, periodiserar mellan högvolym för massa (med högre reps och lägre setvilor) och lågvolym för styrkan.



Har lite problem med för låg rörlighet i höften och en jävla svankrygg, så just nu blir det mycket strechning...



Hur går tankarna bakom ditt upplägg?

2010-12-16 @ 11:24:56
Postat av: Anonym

Det ser nästan ut likadant för mig. Vi kör 4-split i 6-veckors perioder. Först 6 veckor 8-12 reps och sedan 6 veckor 1-5 reps. Just nu är vi inne i slutklämmen på lågrepsen och efter jul ska vi börja köra lite fler reps. Finns det nåt bra gym där uppe?



/ H

2010-12-17 @ 22:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0