Tidig lördagsmorgon

Tidig morgon och snart dags för frukost. Dagen består av jobb och sedan iväg till gymmet ikväll. Det är skönt att träna på helgkvällar. Knappt nåt folk på gymmet, vilket underlättar om man vill filma och slippa ta hänsyn till någon annan. Ikväll är det dags för utmaningen i militärpressen igen. Den jag skrev om för nån vecka sedan. Alltså 3 set max antal reps man klarar på halva kroppsvikten (ca 37,5 kg) med 60 sekunders vila mellan seten. Förra gången klarade jag totalt 22 reps. Förhoppningen är att jag klarar ett par reps till idag.

Dagens frukost

2 ägg (en sida som förklarar hur mycket protein ägg innehåller)

1 dl fiberhavregrynsgröt med mjölk och blåbärssylt

1 dl wheyprotein

3 kapslar omega 3


Känslan efter benpasset är betydligt bättre än sist och benen känns mer hälsosamt slitna nu än sist. Jag tror jag vet varför det kändes så illa sist. Det beror troligtvis på att jag körde intervaller efter förra benpasset. Så framöver blir det inga intervaller efter benpassen. Men vi kommer givetvis fortsätta köra intervaller, men efter två av dom andra passen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0