Tillbakablick



Jag tog mig tid att gå tillbaka och titta i min gamla träningsjournal för september 2009. Det var väldigt intressant läsning och det känns skönt att konstatera att man har tagit ett par ordentliga kliv sedan dess. Siffran inom parantes är vikten jag körde på i september 2009 och den utan parantes är vikten jag kör på idag. Har valt ut de övningar jag tycker är mest intressanta att se utvecklingen i. Den ökningen jag måste vara mest nöjd med är utan tvekan knäböjen. Nästan dubbla vikten nu än för 15 månader sedan. Siffrorna är inte på något sätt några maxningar, eftersom jag väldigt sällan maxar i någon övning, utan det är vikter som jag klarar av att köra ett par set med minst 3 reps.

Knäböj
120 kg (65 kg)

Axelpress
27,5 kg (15 kg)

Benpress
250-300 kg (130 kg)

Hantelpress
37,5 kg (20 kg)

Hantelrodd
40 kg (20 kg)

Marklyft

100-110 kg (65 kg)

Bänkpress

85 kg (65 kg)

Samtidigt som jag är väldigt nöjd med min utveckling hittills är jag väl medveten om att jag är oerhört långt ifrån mina mål. Men det är bara att kämpa på och hoppas på att utvecklingen håller i sig. Tycker även bilden på pilen avspeglar känslan i träningen i vissa stunder. Ibland känns det som att man står still och kanske tar ett par kliv tillbaka. Mina senaste träningsveckor har dock varit väldigt bra. Nu är det vila tills på måndag som gäller. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0