Två fail @ 140 kg

Jaha, då har jag varit uppe och testat på 140 kg i marklyften. En fantasivikt för bara ett halvår sedan men nu börjar jag närma mig. Det var tungt. Jag drog och drog. Det svartnade för ögonen, jag fortsatte dra. Men det ville sig inte, inte denna gången. Men nästa gång då jävlar. Körde på rätt fint i marklyften ändå och är nöjd.

Redovisar passet från igår nedan


Uppvärmning med några få set pulldown på flugvikter.

Chins @ kroppsvikt - 6-6-4 (på sista setet testade vi att köra negativa)

Marklyft
1x2 100
1x1 120
1x1 130
2x1 försök på 140 (fick upp stången en bit, så det känns absolut inte omöjligt till nästa gång)
1x5 120

Hantelrodd
1x4 40
1x2 45 (lite ryckigt och kanske inte helt okej utförande)
1x4 40

Sittande rodd - brett grepp
1x5 55
1x5 65
1x5 75

Få - men väldigt tunga övningar. Tunga vikter och vi satsar hela tiden på att öka vikt i varje övning.

Intervaller efteråt och mitt mål var att köra på 19 km/h på maxruschen, men när jag började första rushen insåg jag att 18 km/h är max på bandet. Jag för nöja mig med det.

-17 när jag åkte hem från jobbet ikväll. Jag är glad att jag har en jacka från Kevin Säfsten som värmer mig villkorslöst i denna orimliga kyla. Visst, den är stor. Men det får det vara värt när den fyller sin funktion. Kika här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0