Trött - så trött

Kvällens pass tog på krafterna. Inget speciellt egentligen, förutom att jag blev riktigt trött. Kosten sköts för tillfället prickfritt vilket förhoppningsvis kommer ge resultat. Skön känsla att känna att formen pekar spikrakt uppåt.

En annan bra grej är att jag känner att jag börjar få mer "kontakt" i de flesta bröstövningar, vilket är fantastiskt skönt.

Basövningarna inleds med pyramiduppvärmning.

Hantelpress
1x3 35
2x2 37,5
1x10 20

Bänkpress
1x2 80
1x3 80
1x4 75

Plankan på boll
3x1 minut

Hantelflyes rak bänk
1x5 15
1x5 12,5
1x10 12,5

Crunches på boll (kika på länken - bra magövning om den utförs rätt)
3 set

Cableflyes
3x10 15 (här fick jag återigen mycket bra kontakt)

Vi körde ytterligare en övning för nedra magmuskulaturen.


Sedan var det återigen dags för cardio. Jag kör korta intervaller efter varannat pass. Många hävdar att det är idiotiskt att köra intervaller efter styrkepass. Men jag tycker det funkar väldigt bra. Efteråt känner man sig helt matt. Skön känsla.

Nedan ser ni mitt intervallschema. Maxruschen brände jag av på 18 km/h idag.

1 min snabb gång
2 min jogg
1 min maxrusch (15 km/h+)
2 min jogg
1,5 min maxrusch
1 min snabb gång
5 min jogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0