Vilodag

Vilodag idag och jag har laddat batterierna inför morgondagens benpass där jag förhoppningsvis ska upp och köra något set på 130 kg i knäböjen. Motivationen är på topp igen efter förra veckans nederlag och trötthet. Jag har funderat lite på vad som orsakade detta och har väl egentligen inte kommit fram till någon rimlig förklaring. Jag sover alltid MINST 7 timmar varje natt, oftast 8-10 och jag är noga med vad jag äter och när jag äter. På något sätt blev återhämtningen lidande, men jag vet inte riktigt varför.


På vilodagar är tanken att jag ska få i mig lite mer protein än de dagarna jag tränar. Vissa kan tycka att det blir inrutat att leva såhär. Men för mig är det inga som helst problem. Jag fungerar som bäst när jag har rutiner i vardagen. Att träna varannan dag och äta enligt någorlunda fasta tider är väldigt skönt för mig.

Dagens kost -

Frukost
ca 08:00
2 ägg
1 dl fiberhavregyn med mjölk och lite blåbärssylt (gröt).
1 shake med 2 skopor Wheyprotein
3 kapslar omega 3

Lunch
ca 12:00
400 gram fläskfilé
1,5 dl ris

Middag ca 17:30
300 gram nötfärs (10%)
Sallad
1 tacobröd
150 gram keso


Malkars gym
håller på att bygga en ny toppmodern anläggning i stan. Den kommer bli hela 2500 kvm stort och rummet med fria vikter kommer vara på cirka 200 kvm. Bland nyheterna finns bland annat ett rum med TRX. Med andra ord kommer det finnas möjligheter att lägga in lite nya inslag i träningen. Spännande. Man kan följa bygget här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0