Gårdagens pass



Det är inte ofta jag får träningsvärk. Men idag är den påtaglig. Vi körde rygg igår och kanske kan det vara att vi körde chins för första gången som gör att man känner sig seg och sliten i ryggen. Vi filmade marklyften och jag hoppas kunna få till tekniken där så man kan börja avancera.



Eftersom vi skulle köra chins värmde vi upp med några lätta set i pulldown innan.

Chins @ kroppsvikt
1x4
1x4
1x3
Vi var noga med tekniken och att ha full ROM (Range of motion). Förhoppningen är att kunna öka repsantalet stadigt framöver.

Pulldown
1x5 70
1x4 80
1x4 70

Marklyft
1x2 100kg
1x1 110kg
1x2 110 kg

Hantelrodd

Körde några set på 40 kg, vilket är personbästa.
1x4 40
1x5 35
1x5 40

Stående rodd
3x5 60

Stående rodd har vi inte kört på väldigt länge. Den kändes väldigt bra och vi kommer fortsätta köra den framöver.

Sittande rodd

1x5 80
1x4 90
1x4 80

Passet kändes lite ryckigt men ändå helt okej. Återstår att se hur jag kan förbättra mig i marklyften.


Ingen skola onsdag och torsdag och då passar jag på att jobba. Imorgon ringer klockan 05:15. Inte jättekul kanske, men det är bra att komma upp på morgonen och det är smidigare att sköta kosten när man jobbar än när man har ett flexibelt schema i skolan.
Slänger upp en film på 3x112,5 kg i knäböjen lite senare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0