Kvällens pass











Kvällens pass gick helt okej. Men lite problem med högeraxeln gjorde att det inte gick så bra som det borde gått.


Hantelpress
1x8 @ 25
1x6 @ 30
1x5 @ 30

Det är något med min högeraxel som gör att jag inte kan fullfölja rörelsen i hantelpressen. När jag kommer ner så "kopplar" jag ur läget och för mycket vikt läggs över på axeln, och det blir således betydligt svårare att få upp vikten igen. Vet inte riktigt vad jag ska göra, men ett alternativ är att köra på extremt lätta vikter ett tag för att få in rörelsen igen. Känns tråkigt att inte kunna köra tyngre, då jag för några veckor sedan var uppe och körde några set på 35.

Bänkpress
1x8 @ 60
1x7 @ 70
1x4 @ 75

Bänkpressen gick betydligt bättre än hantelpressen. Jag har egentligen aldrig haft med bänkpress i träningsprogrammet innan, men nu har jag kört den i två månader. När jag började med den tyckte jag det var tungt med 60.

Körde några set hantelflyes både plan och lutande bänk och avslutade med flyes i cabel.

En ny övning vi testade idag var en variant av "plankan". Vi kan kalla den "plankan med boll". Man har armbågarna på en pilatesboll och fötterna på en bänk och står så i 60 sekunder. Vi körde tre sådana omgångar och det kändes väldigt bra..

Avslutade passet med cardio. Det är skönt att känna att man orkar mer för varje gång man kör. Har kört 6-7 gånger nu. När jag började körde jag maxruschen på 15 km/h och idag var jag uppe och körde båda maxruscherna på 17,5 km/h.



Har tänkt ett tag att jag ska redovisa vilka kosttillskott jag tar. Det kommer om några dagar..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0