Söndag och massor med snö



God mat igår, och nu är det laddning för en ny träningsvecka. Imorgon kör vi rygg. Jag ska filma marklyften för att få lite tips på hur jag ska göra för att förbättra mig.
Ikväll måste jag göra en beställning på lite tillskott. Mitt Whey tog slut idag på morgonen och jag ska även slänga med lite kreatin och omega 3.

Som jag nämnde för några dagar sedan ska jag redogöra för vilka tillskott jag tar.

Morgon
  • Två skopor av antingen billigt och ganska äckligt whey eller dyrt och gott whey. Jag körde först på det dyra och goda proteinet men när det tog slut bytte jag till det billiga. Stor skillnad i smak.
  • 3-5 kapslar omega 3 och en kapsel only one. Har alltid haft problem med att svälja tabletter, och omega 3-tabletterna är lite jobbig form på. Men jag kämpar på och jag lyckas få ner dom varje dag.
Innan träning
  • Direkt innan träning tar jag 4 små skopor med aminosyror och...
  • ...direkt efter passen tar jag två skopor whey och ca 10 gram kreatin.

På kvällen
gör jag ibland chockladpudding av Micellar creme. Väldigt gott men också dyrt. 250:- för ett kilo.




Precis som en bekant skrev i ett inlägg idag är det ingen idé att ta tillskott om man inte äter och sover rätt.
Jag har sett många exempel på folk som det första dom göra när dom ska börja träna beställer hem massa olika preparat, troligtvis utan att veta vad det egentligen är dom beställer. Sedan slarvas det med mat och sömn och hela grejen blir fel. Det är inga mirakelpulver direkt, utan det gäller att man är noga med vad man stoppar i sig, att man sover ordentligt och att man får ordentligt med vila mellan passen.

Sedan första gången jag beställde tillskott 2007 har jag beställt från Gymgrossisten. Vet inte varför men troligtvis för att dom är lätta att ha att göra med. Snabba leveranser och sällan några problem, även om jag nångång fått fel smak när jag beställt. Ska dock testa att beställa lite från MM Sports ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0