Fredagsträning

Dagens inköp på Lidl, en affär jag besöker så sällan jag bara kan.

 

Jag fortsatte med pass nummer två i ordningen inför min satsning till Fitness Five. Det blev ett långt pass som gick bra. Jag hoppas, och tror, att djupen i knäböjen är tillräckligt djupa. Annars blir det svårt att hinna justera detta till den 11 juni.


Chins

5 gånger max och jag hamnade runt 8-10 på alla set. När jag var så trött att jag inte orkade dra mig själv längre fick jag hjälp av mitt träningssällskap och körde tills inte heller det gick.


Knäböj

5x5 på 90 kg med fokus på extremt (för mig...) djup. Jag tror att det är tillräckligt. Filmade och ska fråga om råd.


Stångcurl

Testade att köra mot vägg och klarade 6-7 strikta och fina på tävlingsvikten 37,5 kg. Efter det körde jag till bristningsgränsen på 30 kilo, 3-4 set.


TRX - sidplanka & vanlig planka

En minut på vardera sida i sidplankan. Och två set vanlig planka efter det.

 

***

Jag önskar er som läser en trevlig helg och jag hoppas att träningen kommer ta er dit ni vill. Allt handlar om motivation, vilja och envishet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0