Höjd intensitet är nyckeln



Stående rodd idag på Malkars, Lindsdal.


74,7 kg den 25/4.

74,7 kilogram på vågen idag vilket betyder att ytterligare 2,2 kg ska bort innan tävlingen den 11 juni. Det kommer inte bli några svårigheter alls. Höjd träningsintensitet och striktare kost kommer göra att målet kommer uppnås utan svårighet.

Idag har jag kört två pass med väldigt mycket freestyle. Ibland får man tillåta sig själv att gå utanför ramarna lite, det blir så tråkigt annars. Men imorgon är det tillbaka till schemat, allt för att få maximal styrkeökning innan F5.

När jag och E körde i fredags gjorde jag 11 repetitioner i bänkpressen på min förmodade tävlingsviktsvikt 72,5 kg. 15 lagom till tävlingen känns inte omöjligt?

Träningsmotivationen är hög för tillfället och det är en förutsättning för att lyckas med sina mål. Träningen är fantastisk på många sätt. När saker och ting är jobbiga finns alltid gymmet där som en utväg. Några timmar på gymmet gör väldigt gott för sinnet och man samlar nya krafter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0