Måndag

Med tankarna på D.Elms idiotiska beslut att gå till en av våra värsta rivaler åkte jag till gymmet med en grym frustration inom mig. Hyffsad tändvätska.

Axelpress 4:1
1 x max 17,5
2 x 8 17,5

Militärpressutmaningen
37,5 kg
10+6+3=19

Var väldigt trött från pressen. Det och att jag inte kört utmaningen på länge bidrog säkerligen till att jag inte klarade fler än 19 reps.

Stångcurl 4:1
3 x max 30(!) kg

Pushdown på knä
1 x max 25
2 x max 20

Dips (så djupa som möjligt)
8-6-7

Sittande koncentrationshantelcurl
1 x 12 10
1 x 8 12,5
1 x 6 12,5

Cablelyft sida
3 x 10 5

Stängcurlen är ett bevis på att "flugvikter" kan bli jobbiga.



Avslutade med intervaller och sprang lite längre än jag brukar. Det blev runt 3 km totalt. Efteråt stretchade jag i gymmets stretchmaskiner.

Baksida lår-


Framsida lår-




Fotbollsträning imorgon - och jag känner mig väldigt motiverad. Kan låta konstigt med tanke på att vi tränar ute, i minusgrader, på grus. Men så är det faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Jesper Ahlbom

Tja henke!



Vad menar du när du skriver 4:1 är det sekunder upp och ner eller?



King är du, kör du nya malkars något eller är det linsdal som gäller?

2011-01-25 @ 06:59:44
Postat av: H

Hej glidaren!



Precis. Tar man bicepscurl med hantlar är det alltså en sekund upp och sen hålla mot 4 sekunder på nervägen. Testa, det är sjukt jobbigt! Jag kör mest på Malkars i Lindsdal, men ibland på Västra. Vart kör du? Vi kan väl köra ihop nångång!?



// H

2011-01-25 @ 10:36:33
Postat av: Jesper

Ah anade nästan det :)

Kör det i vissa övningar ibland men oftast i slutet av muskelgruppen jag tränar typ.



Jafan visst får vi köra någon dag, jag kör på malkars i centrum, tycker det är på tok för mycket folk på västra än så länge.

Har kommit igång nu efter julen igen så det är skönt, mindre skönt att man har fått ont i halsen idag så man fått vila :)

2011-01-25 @ 23:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0