TRX

Äntligen har jag testat TRX! Fantastiskt kul och grymt jobbigt. Därför hoppade jag att köra intervaller idag. Det räckte gott och väl med flåset jag fick från TRX-övningarna.. Jag fick tips om fyra övningar som jag körde. Började med att köra ett uppvärmningsvarv och därefter 3 varv med 10 repetitioner på varje övning. Första varvet var lite vingligt, men jag kom in i det och de två avslutande kändes helt okej.


Övningarna jag körde var i tur och ordning:

TRX Atomic push up - jag gick dock djupare i armhävningen än vad hon gör i filmen.

TRX Rodd -

TRX Obliques crunches - denna övningen var svår, men den gick hyffsat bra efter ett tag.
TRX Reversed flyes -
Klicka på övningen för att se film.

Sammanfattningsvis kan sägas att det verkar vara en grymt rolig träningsform, precis som jag förutspådde. Det är ganska fascinerande hur jobbigt det faktiskt kan bli fast man bara tränar med sin egna kroppsvikt.

Inte helt omöjligt att jag beställer en egen TRX imorgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0