Tuff vecka med tankar om årets målsättningar

Tillbaka igen efter en vecka som innehållit mycket plugg. Träningen har blivit åsidosatt, men så får det bli ibland. Denna veckan har jag endast tränat två gånger. En gång i måndags (rygg) och en fotbollsträning i torsdags. Enda fördelen med detta är väl egentligen att jag känner mig pigg och fräsch i kroppen. Det jag har att säga om passet i måndags är att jag testade 150 kg i marklyften, men misslyckades. Rejält.


Nästa veckas träningsschema

Måndag
Axlar/armar + intervaller

Tisdag
Fotbollsträning

Onsdag

Ben

Torsdag
Fotbollsträning

Fredag

Bröst/mage + intervaller

Söndag
Rygg

Mycket träning nästa vecka. Bra kost och sömn kommer bli extra viktigt för att kunna tillgodoräkna sig träningen på bästa sätt.






För mig är målsättningar ett måste för att få motivtion. Jag har därför satt upp rena viktmål i några övningar som jag hoppas kunna nå under året. Vissa väldigt höga, jag vet.

Mål med träningen 2011

Knäböj
Idag 132,5 kg - Mål 180 kg

Bänkpress
Idag 85 kg - Mål 110 kg

Marklyft
Idag 145 kg - Mål 200 kg

Chins (AF-strikta)
Idag 6 - Mål 15

Dips (AF-strikta)
Mål 25

Förutom viktmålen i övningar hoppas jag utveckla min kropp i den takt jag vill. Jag vill kunna lägga på mig lite mer vikt utan att lägga på mig fett. Men nånstans runt 80 kg känns optimalt. Vi får se om jag lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0