Lördag

Redan lördag igen. Igår höll jag på och skrev mitt långa inlägg men orkade inte avsluta det. Nu ligger det sparat i utkast tills jag orkar ta tag i det igen. Kanske senare ikväll. Kanske imorgon.

Igår körde jag ett bra pass med en kompis. Började med marklyft som kändes fantastiskt bra och sedan ett gäng bröstövningar. Bra känsla!

Idag var det dags för årets första träningsmatch med Läckeby GoIF. Vi mötte IFK Borgholm som förra året låg i elitfyran. Tycker vi gör en jättebra insats med många fina intentioner och det känns som att det kommer bli ett bra år. Jag spelade andra halvlek till höger på mittfältet och borde gjort iallafall ett mål. Likt Daniel Mendes bör jag träna på skärpan i avsluten. Rena frilägen ska vara mål. Alltid. Vinst 3-1.

Efter matchen fick jag ganska kraftig huvudvärk och har därför sovit stora delar av eftermiddagen/kvällen. Panodil och ett halvt kilo godis blev min räddning.


Träning 4/3

Marklyft (pass 4)
5x5 100

Hantelpress
1x3 35
1x5 35
1x3 37,5

Hantelflyes
3x8 12,5

Sittande bröstpress
2xmax 40-50

Bröstpress i cable
3xmax 10 & 12,5

Crunches på boll
3xmax


I hopp om att tina upp lite och eliminera huvudvärken (tveksam metod mot huvudvärk...?) ska jag sätta igång bastun och bara ta det lugnt resten av kvällen. Jag fortsätter på den inslagna vägen. Inte en droppe alkohol innan Liverpoolresan den 16:e.

Inte riktigt, men nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0