Ryggont och F5-tankar


Dagens lunch bestod bland annat av ett paket KESO Chili. 25 gram välsmakande proteiner.



Gårdagens pass i sin helhet

1.Marklyft pass 5


1x5 80
1x5 85
1x5 95
1x5 100
1x5 105

Kommentar: Jag slarvade på 85 kg och fick en känning i ryggen. Jag valde dock att fullfölja passet ändå. Vet inte hur pass illa det är men efter passet kändes det inget vidare. Bättre idag dock.

2.Pulldown (lätta uppvärmningsset)


3.Chins
Max @ kroppsvikt 6 st
Max + 5 kg 3 st
Max + 10 kg 1 st Tuuuuuuuuuuungt
Max @ kroppsvikt 5-6 st

4.Hantelrodd
1x5 35
1x4 40
1x5 40

5. Sittande rodd

1x5 70
1x5 75
1x3 80

6. Ryggres + 20 kg
Stod över pga känningen i ländryggen/sätesmuskeln.

Ikväll är det fotbollsträning (jag hoppas att ryggen känns okej...) och imorgon ska jag testa några av de fem grenarna i Fitness Five. Har aldrig testat att köra momenten enligt F5-utförande innan så det kommer bli intressant att se hur man ligger till.

Fitness Five består av följande grenar
Chins
Dips
Bicepscurl @ halva kroppsvikten
Bänkpress @ kroppsvikt
Knäböj @ 150% av kroppsvikten

Man räknar sedan ihop det totala repsantalet. I varje moment har man 75 sekunder på sig. Bedömningen i varje övning är strikt, iår ska den vara striktare än någonsin tidigare. Nedan följer en film som förklarar momenten och bedömningen närmare:

 

Mer information och regler hittar ni här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0