Dag 7

Dag 7 på min minideff och jag kan inte säga annat än att det går åt rätt håll och det börjar märkas på många olika sätt att jag ligger på kaloriunderskott.


Dag 7

Vikt: 74,4 kg (-0,6 kg)
Midjemått: 83 cm (oförändrat)


Jag trummar på
och så länge vikten går nedåt spelar midjemåttet mindre roll. Jag kör 45 minuters powerwalk varje morgon och trots att det är fruktansvärt att vakna tidigt så är det skönt när man väl är ute. Jag intalar mig det iallafall.

Kvällens pass

Bänkpress
1x5 55
1x5 65
1x5 70
2x5 75

Dips @ max
20 st F5-strikta


Lutande hantelpress @ 12,5 kg 15 reps ---> Hantelcurl @ 9 kg 15 reps---> 25 dips


Vi körde två rundor var:
Henrik: 2:53 första och 2:46 andra
Alexander: 2:25 första och 2:50 andra

Bröst i cable superset hantellyft sida
3 set var

Mage i cable
3 set

Inget jätteroligt inlägg, men det är informativt. Jag går mer och mer ifrån den traditionella, förlegade splitten där muskelgrupperna är indelade efter antingen tre eller fyrsplit. Det gör jag av många anledningar. Ni som fortfarande tycker det är bra ska givetvis fortsätta med det, men jag gör det inte. Varför skulle man inte kunna träna bröst på tisdagen om man gjort det på måndagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0