Söndag med Krav Maga

Vila fredag-lördag vilket inte var kul alls, inte ens lite kul. Tvärtom. Jag älskar att träna och det är jobbigt de stunder man av någon anledning inte kan göra det.

Idag tog jag mig in i helt - för egen del - oprövade marker när det gäller träning. För första gången var jag på ett Krav Maga-pass. För er som inte vet vad Krav Maga är finns en bra beskrivning nedan:

"Krav Maga, ibland förkortat KM är samlingsnamnet för flera självförsvars - och närstridssystem med rötterna i Israel. Som utövare av Krav Maga tränar man försvar mot hot och attacker på ett flertal sätt; stående, sittande, liggande, mot vapen, mot flera angripare, i mörker, i trånga utrymmen, i stressade situationer och så vidare."

Jag kommer köra två, tre gånger i veckan under hösten och det är något jag verkligen ser fram emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0