Vill du förändras & förbättras?

Jag önskar att alla jag känner som inte fått uppleva träningens positiva effekter någon gång får uppleva allt positivt som bra träning, bra kost och tillräckligt med sömn för med sig. Jag skulle kunna hålla på länge och rabbla upp alla fördelar som det har gett mig i mitt liv. Energi, livskvalitet och en roligare vardag är tre nyckelord som är väldigt beskrivande.

Men nu är det tyvärr inte så.

Alla tränar inte

Många slarvar med maten

Många sover dåligt

Och kanske är det så att allt hänger ihop?

Tränar du inte får du dålig aptit

Äter du dåligt får du brister och blir seg och hängig

...och om du inte tränar använder du inte kroppen och får därför svårt att sova

Jag önskar att många tänkte om. Att många faktiskt ändrade sin livsstil och sina levnadsvanor. Många anser att jag är extrem när jag exempelvis väljer bort att dricka alkohol under långa perioder och kanske är det så. Men jag mår bra av det och jag mår bra av att träna.

Man behöver inte vara extrem.

Men småföändringar i vardagen gör stor skillnad och det skulle göra många så gott att bara tänka om, att bryta sig ur sina gamla och hälsofarliga vanor.

Många är för lata. Eller bryr dom sig bara inte?

Har ingen berättat för dom att man inte kan sitta vid en dator åtta (minst) timmar om dagen framför en skärm, slänga i sig en flottig lunch och tillbringa kvällen framför tv:n (...och hälla i sig en hel del alkohol på helgerna) om man vill må bra?

Ingen kommer göra förändringen åt dig.

Det är DU som måste vilja. Det är du som måste inse. Att aktivera dig och att hålla igång din kropp är den rätta vägen. Den enda hållbara vägen.

Jag gör så gott jag kan för att få folk jag känner att gå samma väg som jag gjorde för några år sedan, jag hjälper gärna till - men jag tänker inte tjata. Det är du som måste vilja förändra ditt liv.

Ingen annan gör det åt dig.

Att komma in i vanor - att se förändringarna och att se orsak/samband.

Att träna är att förändras, förnyas, förbättras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0