Dagens pass och vad jag längtar efter

Mitt nya träningschema är ett modifierat 5x5-schema. Det bygger enbart -nästan bara- på basövningar. 95% av alla övningar utförs med stång och det är rejält tunga pass. Progressionen (viktökningen i övningarna) kommer per automatik. Överlag vill jag beskriva det som ett enkelt, beprövat men också oerhört effektivt schema för att öka i styrka. Fokus kommer ligga på att öka i styrka och lägga på mig massa. En viktig del i schemat är vilodagarna. Utan vila ingen muskelökning.

Jag kommer börja filma mina pass mer och även börja ta bättre bilder - inte iPhonebilder.

- KVÄLLENS PASS NEDAN -

Marklyft
(5x5)
107,5 kg

Chins på kroppsvikten
10
9
6
6
6

Bänkpress (5x5)
77,5 kg

Dips - Viktade (8-->4 reps)
KV
5 kg
7,5 kg
10 kg
12 kg

Mage i TRX
Plankan
Sidoplanka 1 min på vardera sida
Crunches


---

För tillfället längtar jag efter:




...att köra ett hårt träningspass och sedan befinna mig på stranden resten av dagen...



...med denna formen men plus ett antal kilo muskler....



...jag saknar Guldfågeln arena och Kalmar FF...



...och jag saknar värmen...



...varma sommarkvällar på Åbyvallen saknar jag också. När magin är där - känslan...


...på bilden ovan är jag väldigt smal. Det saknar jag inte. Dock saknar jag Rickards pool och en kall Coca-Cola light.

Kommentarer
Postat av: Lalle

Härligt bara bygg, vill se byggare Bob god damnit amigo :) stort lycka till ska va här o peppa skiten ur dig , ha det bäst...

2012-01-06 @ 21:43:45
URL: http://www.Lalles.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0