Gårdagens pass och idag är det torsdag

Jag ser att det fortfarande är många som läser min blogg och det är faktiskt därför jag fortfarande skriver. Bloggens syfte till sin början var att jag själv skulle hålla bättre koll på min träning. När jag nu har andra sätt som gör att jag håller koll på min träning har bloggen  tappat lite av sin ursprungliga funktion. Nu är det dock många som säger sig bli inspirerande av mitt bloggande så av den anledningen kommer jag fortsätta skriva. Att få höra att jag ger andra motivation till att träna gör mig så oerhört smickrad.


Nog om det.


Jag kom till gårdagens pass med en viss rädsla av att min ansträngningshuvudvärk från i somras var tillbaka. Tack och lov klarade jag mig genom hela passet och det verkade som att några dagars total vila från styrketräningen gjorde gott för min kropp.



Med nya träningskläder var motivationen på topp.

Marklyft - Utan bälte
1x3 115
1x3 120
1x3 130
1x3 135
1x1 140 (bonus)

Jag har aldrig lyft i närheten av så tungt utan bälte innan. Att det var en man som klagade på mitt smällande med stången gjorde mig bara ännu mer taggad. Att en vuxen människa inte vågar komma till mig direkt och säga till utan går till gymvärden - som dock försvarade mig - för att klaga är en annan historia. Tack för tändvätskan och välkommen till gymvärlden. Jag riskerar inte min rygg för din skull. Till historian hör att jag under mina sju år på gymmet fått klagomål två gånger. Det komiska i sammanhanget är att båda gångerna är det han som klagat. Självinsikt och självrannsakan är uppenbarligen inte ord som finns i din vokabulär.

Bänkpress

1x3 90
3x3 95

Nöjd.

Chins på kroppsvikt
5 negativa
5 vanliga
5 negativa
5 vanliga
5 negativa


I chinsställningen.

Dips 8,7,6,5 repetitioner
Upp till 20 kg

Mage i TRX

Tre vändor crunches

***
Sugen på att köra ett pass tillsammans? Hör av dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0